E-mail

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen en antwoorden over het gebruik van e-mail bij RvH Hosting. Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.

SMTP & IMAP

Voor het verzenden van e-mail vanuit uw e-mailprogramma gebruikt u het SMTP-protocol, bij voorkeur via poort 587. Voor het ophalen van e-mail raden wij het IMAP-protocol aan, zodat u uw e-mail gesynchroniseerd kunt openen op meerdere apparaten (laptop, telefoon). Hierdoor blijft de inhoud van uw 'Inbox' en 'Verstuurde mail' consistent op elk apparaat.

POP3

RvH Hosting ondersteunt ook het POP3-protocol voor het ophalen van e-mail. Hierbij is de inhoud van de 'Inbox' en 'Verstuurde mail' niet gesynchroniseerd op verschillende apparaten.

Versleutelde verbinding

Wij raden ten zeerste aan om SSL/TLS/STARTTLS te gebruiken. Dit versleutelt de communicatie tussen uw e-mailprogramma en de mailserver, waardoor de kans dat derden uw e-mailverkeer onderscheppen aanzienlijk wordt verkleind.

Mail server

Hieronder vindt u de gegevens van de mail-server van RvH Hosting. Deze gegevens kunt u gebruiken om uw e-mail client in te stellen.

Server type Server naam Poort SSL / TLS / STARTTLS
Uitgaande server (SMTP) mail.rvhhosting.nl 587 of 25 Ja
Inkomende server (IMAP) mail.rvhhosting.nl 143 of 993 Ja
Inkomende server (POP3) mail.rvhhosting.nl 110 of 995 Ja

Gebruik voor de uitgaande server bij voorkeur poort 587, omdat veel internetproviders uitgaand verkeer op poort 25 blokkeren. Zorg ervoor dat u zowel voor de uitgaande als inkomende server een beveiligde verbinding gebruikt, zoals 'STARTTLS', 'SSL' of 'TLS'.

Voor zowel de uitgaande als de inkomende server heeft u dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Gebruik voor de inkomende server bij voorkeur het IMAP-protocol, zodat uw e-mail gesynchroniseerd blijft over verschillende apparaten.

Mail setup

In de tabs hieronder leest u voor de meest gebruikte email-programma's hoe u deze kunt instellen voor gebruik van uw email account bij RvH Hosting.

Afhankelijk van of u al een e-mail account hebt binnen de Windows 10 Mail applicatie, kunt u op twee manieren een nieuw account toevoegen. Daarna zijn alle stappen gelijk.

Ik heb al een account
  1. Klik links onder in beeld op 'Instellingen' (het tandwiel).
  2. Klik op 'Add account'.
  3. Klik op 'Advanced set-up'.


Ik heb nog geen account
Als u de mail app opent, kunt u op 'Ga door' klikken en dan komt u direct bij de keuze lijst voor het type account. Klik hier op 'Advanced set-up'.


Kies in het volgende scherm voor Internet e-mail: POP3 of IMAP.


In het volgende scherm moet u handmatig onze serverinstellingen invoeren.


Uw mail is succesvol ingesteld als u het volgende scherm ziet:


Terug naar mail-clients overzicht
Stap 1
Start 'Mail'. Als u Mail voor de eerste keer opstart, krijgt u meteen de wizard te zien. Wanneer u Mail al eerder hebt gebruikt volgt u de volgende stappen om de wizard te starten:
  • Klik op 'Mail' in de menu balk.
  • Klik op 'Voorkeuren'.
  • Klik op 'Accounts'.
  • Klik links onderin op '+'.
  • Klik aan de rechterkant op 'Voeg ander account toe'.


Vul in de wizard de volgende gegevens in:
  • Volledige naam: Uw naam of bedrijfsnaam.
  • E-mailadres: Uw e-mailadres.
  • Wachtwoord: Uw wachtwoord.
  • Klik op 'Maak aan'.


Stap 2
Server inkomende post
  • Type account: POP3.
  • E-mailserver: mail.rvhhosting.nl
  • Gebruikersnaam: uw gebruikersnaam
  • Wachtwoord: uw wachtwoord.
Klik op 'Volgende'.


Wanneer alle gegevens zijn ingevuld, klikt u op 'Maak aan' om het account definitief toe te voegen aan de Mail client.

Wanneer u kiest voor 'Verbinding automatisch beheren', dan zal Apple Mac Mail automatisch gebruik maken van een beveiligde verbinding.
Wanneer u de verbinding niet automatisch laat beheren, vink dan wel 'TLS / SSL' aan om gebruik te maken van een beveiligde verbinding. Zie het screenshot hieronder.



Terug naar mail-clients overzicht
Het is mogelijk om de e-mail te ontvangen in uw Gmail account. De beste oplossing hiervoor is om in uw Gmail account uw mailbox van RvH Hosting toe te voegen. Dan zal Gmail periodiek de mail bij ons ophalen en weergeven in uw Gmail account.

Welke gegevens heeft u nodig
De volgende zaken heeft u nodig om uw mailbox van RvH Hosting bij Gmail toe te voegen:

  • Toegang tot uw Gmail account
  • Het email-adres waarvan u de mail wilt weergeven in Gmail
  • Uw gebruikersnaam en wachtwoord van de mailbox bij RvH Hosting
  • POP-server: mail.rvhhosting.nl poort: 995

Gmail instellen
De help-pagina van Gmail over het instellen van een ander mail account vindt u hier. Kijk bij 'Alle berichten ontvangen', 'Stap 2: Je Gmail-instellingen wijzigen'.

Voor uw gemak staat hieronder alle stappen uitgelegd.

1) Vanuit uw gmail pagina, klik op het tandwieltje bovenin en kies voor 'Instellingen'.


2) Klik daarna op het menu-item 'Accounts en import'. Naast het kopje 'E-mail bekijken uit andere accounts', klik op 'Een e-mailaccount toevoegen'.


3) Er volgt een popup-scherm met enkele stappen. In het eerste scherm, type het email adres in waarvan u de mail wilt bekijken in Gmail.


4) In het volgende scherm kies voor 'E-mail importeren uit mijn andere account (POP3).


5) In het volgde scherm vult u de account-gegevens in van de mail bij RvH Hosting.

  • Vul bij 'Gebruikersnaam' en 'Wachtwoord' uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Bij 'POP-server' vult u 'mail.rvhhosting.nl' in. Kies bij poort: '995'.
  • Vink 'Altijd een beveiligde verinding (SSL) gebruiken aan.
  • Vink 'Binnenkomende berichten labelen' aan.


Wanneer u de melding ontvangt 'Er kan geen verbinding worden gemaakt / SSL protocol error', controleer dan of u bij Poort gekozen heeft voor '995'.

Wanneer u de melding ontvangt 'Geen POP3-toegang met de opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord', controleer dan of u de juiste gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld.

Account is toegevoegd. Optioneel 'mail versturen als' instellen.

6) Het account is nu toegevoegd en de mail zal nu periodiek worden opgehaald door Gmail.



Optioneel kunt u aangeven dat u mails wilt kunnen versturen met dit email adres. Vink dan 'Ja, ik wil e-mail kunnen verzenden als ....' en klik op volgende.

7) Versturende mail-server instellen.
  • Vul bij SMTP-server 'mail.rvhhosting.nl' en bij Poort '587'.
  • Vul bij gebruikersnaam en wachtwoord uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Vink 'Beveiligde verbinding via TLS' aan.



Terug naar mail-clients overzicht

FAQ (Veel gestelde vragen)

Hieronder vindt u een antwoord op veel gestelde vragen rondom de email dienstverlening van RvH Hosting.

Ik ontvang mail, maar kan niets verzenden
Ik ontvang geen mail en kan ook niets verzenden
Ik ontvang van een bepaalde contact geen e-mail meer
Ik probeer een bijlage te versturen, maar dat lukt niet

Wat doet RvH Hosting tegen spam en virussen
Wat kan ik doen tegen spam en virussen

Maakt RvH Hosting backup's van mijn mail
Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten

Ik heb een mail ontvangen van Mail Delivery System
Ik krijg een verstuurd mailtje retour met als onderwerp 'Delayed Mail (Still being retried)'
Ik krijg een verstuurd mailtje retour met als onderwerp 'Undelivered Mail Returned to Sender'

Ik ontvang mail, maar kan niets verzenden

De uitgaande (SMTP) server vereist authentificatie. De te gebruiken gebruikersnaam/wachtwoord is hetzelfde als van de inkomende (POP3) server. Bij de instellen van uw email programma dus aanvinken dat de uitgaande (SMTP) server authentificatie vereist.

Veel internet-providers blokkeren uitgaand verkeer naar poort 25. Probeer in plaats van poort 25 poort 587 te gebruiken.
Terug naar FAQ (Veel gestelde vragen)

Ik ontvang geen mail en kan ook niets verzenden

Als u geen e-mail kunt verzenden en/of ontvangen kan dit een aantal oorzaken hebben. Hieronder staat een check-list die u kunt doorlopen.

  • Is uw internetverbinding in orde? Kunt u bijvoorbeeld via de browser websites bekjken? Indien dit ook niet gaat dan is er iets mis met uw internetverbinding. Loop deze eerst na en neem zo nodig contact op met uw internetprovider.
  • Herstart uw computer. Veel problemen worden vanzelf opgelost na een herstart.
  • Zijn de loginnaam en het wachtwoord correct?
Wanneer u deze punten doorlopen heeft, maar u kunt toch geen mail ophalen en versturen, naam dan contact met ons op.
Terug naar FAQ (Veel gestelde vragen)

Ik ontvang van een bepaalde contact geen e-mail meer

Indien u geen e-mail meer ontvangt van een bestaande contact maar wel van andere contacten terwijl u zeker bent dat er e-mail is gestuurd dan kan het zijn dat de e-mail door onze mail-server wordt geblokkeerd. Onze mail-server heeft de mail dan waarschijnlijk als 'spam' aangemerkt.
Terug naar FAQ (Veel gestelde vragen)

Ik probeer een bijlage te versturen, maar dat lukt niet

Waarschijnlijk is het bericht te groot. Een bericht mag maximaal 20 Mb groot zijn. Dat is het complete bericht inclusief alle headers en meegestuurde bestanden. Wanneer u bestanden meestuurt worden deze omgezet naar een speciaal formaat. Dit wordt coderen genoemd. Hou er rekening mee dat de grootte van een bestand tijdens het coderen met ongeveer 30% kan toenemen.

Als het bestand te groot is om te versturen, zult u het moeten verkleinen. Dit kan ondermeer met WinZip. Ook kunt u gebruik maken van een dienst als wetransfer.com.
Terug naar FAQ (Veel gestelde vragen)

Wat doet RvH Hosting tegen spam en virussen

Wat is spam

Spam is e-mail die op grote schaal ongevraagd wordt toegestuurd. Spam is ook bekend onder de term Junk mail.

Wat is een computervirus

Een computervirus is een vorm van schadelijke software (malware). Het is een computerprogramma dat zich in een bestand kan nestelen, bijvoorbeeld in bestanden van een besturingssysteem. Computervirussen worden als schadelijk beschouwd, want ze nemen schijfruimte en computertijd in beslag van de besmette computers; in ernstige gevallen kunnen ze in de computer schade aanrichten (zoals het wissen en verspreiden van (gevoelige) gegevens). Ze zijn gemaakt om zichzelf te dupliceren en te verspreiden om zo meer en meer computersystemen te infecteren.

Wat is een trojan horse

Een trojaans paard is een programma dat ongewenst meekomt met een programma dat door de gebruiker wordt geinstalleerd. Een trojaans paard kan schade toebrengen aan de computergegevens of de privacy van de gebruiker. In het jargon gebruikt men ook wel het Engelse Trojan horse of kortweg trojan. Het is genoemd naar het Paard van Troje waarin Griekse soldaten de stad Troje binnenkwamen om de stad van binnenuit aan te vallen.

Wat doet RvH Hosting hiertegen?

Wanneer uw e-mail via de mail-server van RvH Hosting verloopt, dan houdt onze mail-server al veel spam en e-mail met virussen en trojan horses tegen. RvH Hosting kan echter niet garanderen dat u hiervan gevrijwaard blijft.

Terug naar FAQ (Veel gestelde vragen)

Wat kan ik doen tegen spam en virussen

Wachtwoorden

Uw wachtwoord is strikt persoonlijk. RvH Hosting zal daarom nooit naar uw gebruikersnaam en/of wachtwoord vragen. Niet via internet, e-mail, telefonisch of via welke andere manier dan ook. Geef uw persoonlijke gegevens dus nooit af!

Browser en besturingssystem up to date houden.

Gebruik de laatste versie van Google Chrome, Safari, Microsoft Edge of Mozilla FireFox. Gebruik een ondersteunde versie van uw besturingsysteem (Windows, MacOS, Linux) en installeer altijd de updates als deze worden aangeboden door de 'automatische updates' functie van Windows en MacOS.

Antivirus software

Maak gebruik van recente anti-virussoftware, bijvoorbeeld Norton Antivirus (www.norton.com), McAfee (www.mcafee.com) of Kaspersky (www.kaspersky.com).

Bijlagen en links in e-mail

Wanneer u een e-mail ontvangt van een onbekend persoon of wanneer u een spam mail ontvangt, open dan in geen geval eventuele bijlagen en klik in geen geval op eventuele links. De bijlagen en links verwijzen dan zeker naar virussen/spyware/trojan horses die dan op uw computer worden geinstalleerd. Reageer ook niet op spam-mail. De spammer weet dan dat uw e-mail adres 'actief' is en zal u nog meer gaan spammen.

Terug naar FAQ (Veel gestelde vragen)

Maakt RvH Hosting backup's van mijn mail

RvH Hosting maakt dagelijks backups van de mail opgeslagen in de mailboxen. Deze backup staat op een server in een ander data-centrum.

Of deze backup alle e-mail bevat is afhankelijk van met welk protocol uw mail-programma de mail ophaalt bij de mail-server.

ProtocolInhoud van de backup
POP3 De backup die RvH Hosting dagelijks maakt bevat alleen de mail die tot op dat moment nog niet is opgehaald door uw mail-programma.

Het POP3 protocol is een zogenaamd 'fetch and delete' protocol. Uw mail-programma controleert periodiek de inhoud van de mailbox. Als er nieuwe mail is, dan wordt deze opgehaald en opgeslagen in het mail-programma op uw laptop / telefoon. De mail wordt nadat deze is opgehaald verwijderd uit de mailbox op de server.
IMAP De backup die RvH Hosting dagelijks maakt bevat alle ontvangen en verstuurde mail.

Wanneer u de mail ophaalt met het IMAP protocol, dan blijft de mail opgeslagen in de mailbox op de server. IMAP is een synchronisatie protocol: Alle mail blijft in de mailbox op de server, uw mailprogramma synchroniseert periodiek de mail die lokaal op uw laptop of telefoon is opgeslagen met de mail in de mailbox op de server. De synchronisatie werkt wel twee kanten op: Wanneer u in uw mail-programma een e-mail definitief verwijderd, wordt deze ook verwijderd in de mailbox op de server.

Bij IMAP is het gebruikelijk dat uw mail-programma de door u verstuurde mail opslaat in een aparte folder in de mailbox en deze ook periodiek synchroniseert met de mailbox op de server. Als uw mail-programma dit gebruik volgt, dan bevat de backup die RvH Hosting dagelijks maakt dus ook de verstuurde e-mail.

Wij adviseren u wel om ook zelf regelmatig een backup te maken van onder meer de ontvangen en verstuurde e-mail opgeslagen op uw laptop, telefoon en dergelijke. De backup die RvH Hosting maakt van de mailboxen is primair bedoeld om de mail-server bij eventuele calamiteiten te herstellen.

Terug naar FAQ (Veel gestelde vragen)

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten

Wanneer u uw gebruikersnaam en/of wachtwoord kwijt bent, dan kunt u niet meer inloggen op de mail-server om de aan u gerichte e-mail op te halen of om e-mail te versturen. Neem contact met ons op om uw gebruikersnaam en wachtwoord te ontvangen.
Terug naar FAQ (Veel gestelde vragen)

Ik heb een mail ontvangen van Mail Delivery System

Mail Delivery System is de naam van de afzender van zogenaamde DSN berichten. DSN's (Delivery Status Notification) zijn systeemberichten die de bezorgingsstatus van een bericht melden aan de afzender.

Bezorgingsstatus meldingen beschrijven drie verschillende soorten situaties:
  • Geslaagde bezorging (aangegeven met de Status codes 2.x.x)
  • Terugkerende tijdelijke storing (aangegeven met de Status codes 4.x.x)
  • Permanente storing (aangegeven met de status codes 5.x.x)

Het onderwerp van de bezorgingstatus melding cq. DSN kan zijn:
  • Delayed Mail (Still being retried)
  • Undelivered Mail Returned to Sender

Bij 'Delayed Mail (Still being retried)' is de bezorging van de e-mail voor meer dan vier uur vertraagd. De mail-server zal nog voor een periode van vijf dagen proberen de e-mail te bezorgen. Het is dus niet nodig om uw e-mail nogmaals te verzenden.

Bij 'Undelivered Mail Returned to Sender' is de bezorging van de e-mail niet gelukt. De ontvanger heeft uw e-mail dus niet ontvangen.

In elke bezorgingstatus cq DSN wordt een zogenaamde 'Status' code vermeld. Met deze code kunt u de oorzaak en mogelijke oplossing bepalen.
Terug naar FAQ (Veel gestelde vragen)

Ik krijg een verstuurd mailtje retour met als onderwerp 'Delayed Mail (Still being retried)'

Bij 'Delayed Mail (Still being retried)' is de bezorging van de e-mail voor meer dan vier uur vertraagd. De mail-server zal nog voor een periode van vijf dagen proberen de e-mail te bezorgen. Het is dus niet nodig om uw e-mail nogmaals te verzenden.

Terug naar FAQ (Veel gestelde vragen)

Ik krijg een verstuurd mailtje retour met als onderwerp 'Undelivered Mail Returned to Sender'

Bij 'Undelivered Mail Returned to Sender' is de bezorging van de e-mail niet gelukt. De ontvanger heeft uw e-mail dus niet ontvangen.

Terug naar FAQ (Veel gestelde vragen)

Status codes

Wanneer u een bezorgingstatus melding cq. DSN ontvangt, dan is in deze melding de reden opgenomen waarom de e-mail vertraagd is danwel niet afgeleverd kon worden.

Locatie van de reden in de notificatie e-mail

In de notificatie e-mail staat eerst een inleidende tekst van het Mail Delivery System. Ongeveer halverwege staat uitgebreide diagnose informatie. Dit ziet er als volgt uit:

Reporting-MTA: dns; mail.rvhhosting.nl
X-Postfix-Queue-ID: EE1BD73049
X-Postfix-Sender: rfc822; verzender@deafzender.nl
Arrival-Date: Tue, 24 Oct 2022 20:59:35 +0200 (CEST)

Final-Recipient: rfc822; ontvanger@debestemming.nl
Original-Recipient: rfc822;ontvanger@debestemming.nl
Action: failed
Status: 5.1.1
remote-MTA: dns; mail.debestemming.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.1.1. No such user

De regels die van belang zijn, zijn de volgende:
RegelBetekenis
Reporting-MTA Dit is de rapporterende server. Meestal is de server die het probleem meldt, niet de server waarop het probleem zich ook daadwerkelijk voordoet.
Original-Recipient De ontvanger van het oorspronkelijke e-mail bericht.
Status De status-code die aangeeft waarom het oorspronkelijke bericht niet kon worden bezorgd. De status-codes worden hieronder beschreven.
Diagnostic-Code Een meer 'informele' beschrijving waarom het oorspronkelijke bericht niet kon worden bezorgd. Veel voorkomende omschrijvingen worden hieronder beschreven.

StatusBetekenis
4.0.0 Er is een tijdelijke storing opgetreden tijdens het versturen van de e-mail. Er kon echter niet bepaald worden wat de storing precies is. U kunt het best kijken naar de tekst bij 'Diagnostic-Code', op deze regel staat waarschijnlijk wel vermeld wat de tijdelijke storing is.
4.4.1 De ontvangende mail-server reageert niet. Deze code kan het gevolg zijn van tijdelijke netwerkproblemen. De mail-server zal automatisch proberen opnieuw een verbinding tot stand te brengen en de e-mail te bezorgen. Als de bezorging na enkele pogingen nog steeds niet is gelukt, wordt er een bezorgstatus melding voor een permanente storing gegenereerd.
4.4.2 De verbinding tussen de versturende en ontvangende mail-server is verbroken. Deze code kan het gevolg zijn van tijdelijke netwerkproblemen. De mail-server zal automatisch proberen opnieuw een verbinding tot stand te brengen en de e-mail te bezorgen. Als de bezorging na enkele pogingen nog steeds niet is gelukt, wordt er een bezorgstatus melding voor een permanente storing gegenereerd.
4.4.4 De versturende mail-server kon niet bepalen welke ontvangende mail-server verantwoordelijk is voor het bestemmings-domein. Dit duidt op een configuratie-fout in de DNS records van het bestemmings-domein.
4.4.6 Het maximum aantal hops voor het bericht werd overschreden. Deze code kan ook worden weergegeven als er een oneindige lus is ontstaan tussen de verzendende en ontvangende server die geen deel uitmaken van dezelfde organisatie. Het bericht wordt dan heen en weer gestuurd totdat het maximum aantal hops is overschreden.
5.0.0 Er is een permanente storing opgetreden tijdens het versturen van de e-mail. Er kon echter niet bepaald worden wat de storing precies is. U kunt het best kijken naar de tekst bij 'Diagnostic-Code', op deze regel staat waarschijnlijk wel vermeld wat de permanente storing is.
5.1.0 Er is een niet bestaand e-mail adres gebruikt of het e-mail adres bevat een ongeldige syntax.
5.1.1 Het gebruikte e-mail adres bestaat niet. Het gedeelte links van '@' teken (de zogenaamde 'local part') wordt niet door de ontvangende mail-server herkent.
5.1.2 Het gebruikte e-mail adres bestaat niet. Het gedeelte rechts van '@' teken (de zogenaamde 'domain part') wordt niet door de ontvangende mail-server herkent.
5.1.3 Het e-mail adres is qua syntax niet correct en wordt daarom door de ontvangende mail-server niet geaccepteerd. Deze situatie wordt meestal veroorzaakt wanneer er in de e-mail adressen voorloop- en naloopspaties voorkomen, of wanneer u puntkomma (;) gebruikt om meerdere e-mail adressen van elkaar te scheiden in plaats van komma (,).
5.2.1 De ontvangende mail-server herkent het e-mail adres, maar de mail-account van de desbetreffende gebruiker is uitgeschakeld. Het beste is om een alternatief e-mail adres te gebruiken.
5.2.2 De ontvangende mail-server herkent het e-mail adres, maar de mailbox van de desbetreffende gebruiker is vol. De e-mail wordt daarom niet in ontvangst genomen. Het beste is om een alternatief e-mail adres te gebruiken of om het later nogmaals te proberen.
5.3.4 Het bericht wat u verstuurd is te groot. Probeer het aantal bijlagen te verminderen, of de bijlagen te comprimeren.
5.4.4 De versturende mail-server kon niet bepalen welke ontvangende mail-server verantwoordelijk is voor het bestemmings-domein. Dit duidt op een configuratie-fout in de DNS records van het bestemmings-domein.

Diagnostic-CodeBetekenis
Connect to mail.debestemming.nl[127.0.0.1]: Operation timed out De ontvangende mail-server reageert niet. Deze code kan het gevolg zijn van tijdelijke netwerkproblemen. De mail-server zal automatisch proberen opnieuw een verbinding tot stand te brengen en de e-mail te bezorgen. Als de bezorging na enkele pogingen nog steeds niet is gelukt, wordt er een bezorgstatus melding voor een permanente storing gegenereerd.
Connect to mail.debestemming.nl[127.0.0.1]: Connection refused De ontvangende mail-server reageert niet. Deze code kan het gevolg zijn van tijdelijke netwerkproblemen. De mail-server zal automatisch proberen opnieuw een verbinding tot stand te brengen en de e-mail te bezorgen. Als de bezorging na enkele pogingen nog steeds niet is gelukt, wordt er een bezorgstatus melding voor een permanente storing gegenereerd.
Host or domain name not found. Name service error for name=debestemming.nl type=MX: Host not found, try again De versturende mail-server kon niet bepalen welke ontvangende mail-server verantwoordelijk is voor het bestemmings-domein. Dit duidt op een configuratie-fout in de DNS records van het bestemmings-domein.
501 Bad Address Syntax Het e-mail adres is qua syntax niet correct en wordt daarom door de ontvangende mail-server niet geaccepteerd. Deze situatie wordt meestal veroorzaakt wanneer er in de e-mail adressen voorloop- en naloopspaties voorkomen, of wanneer u puntkomma (;) gebruikt om meerdere e-mail adressen van elkaar te scheiden in plaats van komma (,).
550 User unknown / No such user / Invalid user / Invalid alias / etc. Het gebruikte e-mail adres bestaat niet. Het gedeelte links van '@' teken (de zogenaamde 'local part') wordt niet door de ontvangende mail-server herkent.
554 Relay access denied / We don't relay for .... / etc. Het gebruikte e-mail adres bestaat niet. Het gedeelte rechts van '@' teken (de zogenaamde 'domain part') wordt niet door de ontvangende mail-server herkent.